Veniturile din gaming ale AMD scad cu 48% si s-ar putea sa nu se recupereze pana in 2025

Estimated read time 2 min read

Pe 1 mai 1969, Advanced Micro Devices și-a deschis porțile și a fost condus de co-fondatorul Jerry Sanders. AMD a intrat în industria de procesoare în anii ’70 și a concurat direct cu Intel și alte companii de procesoare ale vremii. Nu a fost până în anii 2000 când AMD a început să facă progrese semnificative în lupta cu Intel, datorită procesoarelor sale Athlon.

Lucrurile s-au schimbat în rău în a doua jumătate a anilor 2000 și începutul anilor 2010, dar spre sfârșitul deceniului, AMD și-a regăsit din nou poziția – de această dată cu familia sa de procesoare Ryzen, de succes.

În timp ce afacerea de procesoare a AMD-ului s-a descurcat foarte bine în ultimii ani, divizia de grafică a întâmpinat mai multe dificultăți. În această săptămână, ca parte a raportului său pentru primul trimestru, AMD a declarat că segmentul său de gaming a generat venituri de 922 de milioane de dolari. Acest lucru reprezintă o scădere uriașă de 48% față de anul precedent (de la 1,757 miliarde de dolari în T1 2023) și 33% secvențial (de la 1,368 miliarde de dolari în T4 2023), AMD arătând cu degetul către vânzările mai lente de GPU Radeon și o scădere a veniturilor din semi-custom.

Profitul operațional pentru divizia de gaming a fost de 151 de milioane de dolari, în scădere față de 461 de milioane de dolari în ultimul trimestru și 798 de milioane de dolari în T1 23.

Pe de altă parte, AMD are multe lucruri interesante în lucru în ceea ce privește procesoarele CPU – în special cu procesoarele mobile Ryzen „Strix Point” care urmează să fie lansate mai târziu în acest an. CEO-ul AMD, Lisa Su, a declarat că produsele Strix sunt foarte potrivite pentru produsele PC AI premium și crede că aici vom vedea unele dintre cele mai puternice conținuturi AI PC în viitorul apropiat. Pe măsură ce avansăm în 2025, Su a spus că vom începe să vedem penetrarea AI în restul portofoliului.

Similare